PKK WEB SİTESİ “SEROKATİ” : Hüseyin AYKOL : Komutana Ayrıcalık Yok

Hüseyin AYKOL

2003 yılı Temmuz ayının ikinci yarısı Kandil’deydim. O günlerde ABD’nin önerdiği bir plana göre, PKK’nin silah bırakacağı söyleniyordu. Nitekim PKK’nin en üst yönetiminden 80-100 kişi İskandinav ülkelerinden birine gönderilecek ve kalan PKK’liler ise ülkelerine dönüp, ‘ovada siyaset yapacak’ denilmeye başlanmıştı.

İşte böylesi bir ortamdan Kandil’e giderek, bulabileceğim her hangi bir PKK yöneticisiyle bunları konuşmayı gazetemizde planlamıştık. Şansıma gittiğim günlerde, neredeyse tüm PKK yöneticileri -geçici olarak- oralardaydı. Hemen hemen hepsiyle görüştüm. Kimileriyle uzun röportajlar yaptım.

Kandil’den döner dönmez, yaptığım görüşmeler ve izlenimlerim üç gün süreyle gazetemizde yayınlandı. Büyük bir ilgi uyandıran röportaja iki kez dava açıldı. Hemen açılan ilk dava uzun bir süre sürdü ve para cezasıyla sonuçlandı. Röportaj o denli çok ‘beğenilmiş’ olmalı ki, yıllar sonra aynı röportaja yeniden dava açıldı. Ancak bu röportaja daha önce davanın açılmış olduğunu ve sonucu bildirdiğimizde ikinci dava düştü.

Yaklaşık çeyrek asırdır Kürt sorununu izleyen, Özgür Basın Geleneği’nin değişik kademelerinde bunca yıldır emek veren biri olarak Sakine Cansız’ı neredeyse 20 yıldır tanırım. Sık sık gittiğim Avrupa’da, kimi derneklerde ve bazı toplantılarda karşılaşmış ve sorun üzerine konuşmuştuk. Ama kendisini en son Kandil’de görmüştüm.

Kandil’de sadece ana karargah denilebilecek yerlere değil, birkaç günlük zorlu yürüyüşlerle gidilen kimi başka karargahlara da uğramıştım. Bu kamplardan biri de Sakine Cansız’ın komutanlık yaptığı Kadın Kampı’ydı. 10 yıl önce yayınladığımız söz konusu röportajı, onu çok fazla tanımayanlar için yeniden yayınlıyoruz:

Kadınlar kampı

Partiya Azadiya Jinan (Özgür Kadınlar Partisi) karargahındayız. PJA yöneticilerinden Sakine Cansız’la görüşeceğiz. Buraya gece yarısına doğru ulaşmış ve erkeklerin kaldığı bir mangada uyumuştum. Sabah uyanınca manga ile birlikte kahvaltıya oturduk. Kahvaltıda sadece çay ve yoğurt vardı. Bir de pide şeklindeki ekmek…

Ben çayımı yudumlarken, haber geldi: Sakine Cansız beni kahvaltıya davet etmiş. “Eh” dedim, kendi kendime, “Sakine Hanım, taa İstanbul’dan gelmiş gazeteci konuğuna mükemmel bir kahvaltı hazırlamıştır şimdi…”

Gittim. Selamlaştık ve kahvaltıya oturduk. Baktım, yine aynı kahvaltı: Yoğurt-ekmek, hem de baya bayat!..

Sıradan gerilla ne yiyorsa, komutan da onu yiyordu. Kimseye ayrıcalık yoktu; misafire bile…

Kahvaltı sonrasında oturduğumuz bir kameriye altında söyleşimiz başladı:

“Önce tarihin ilk ve tek kadın partisi; sonra da erkek üye kaydı. Ne oluyor? Üye sıkıntınız mı var?”

  • Hayır. Derdimiz daha fazla üye sayısına ulaşmak değil, başlattığımız projeyi daha da geliştirmek. Biz kadın kurtuluşunu ancak ayrı bir parti örgütlenmesiyle başarabileceğimizi düşündüğümüz için PJA’yı kurduk. Kadın kolları, kadın hareketi gibi yarı özerk yapılar, Kürt kadınının yüzyıllara dayanan ezilmişliğine cevap olamazdı.

Gerçi Fikri Baygeldi gibi kimi şehit erkek yoldaşlarımızı onur üyesi olarak partimize kaydettik; ama erkeklerin partimize üye olması kolay değil. Önce eğitimden geçmeleri gerekir; sonra da deneme süremiz var.

“Aman tanrım! Eğitim, deneme süresi… Erkeklerin ne zoru var ki, sizin partinize üye olmak istesin?”

  • Evet, sizin gibi tepki gösterenler epeyce çoktu. Ama şimdi erkeklerin eğitim devrelerimize katılma başvurularından bunalmış durumdayız. Talepleri nasıl karşılayacağımızı bilemiyoruz.

“Şu eğitim işi nasıl oluyor?”

  • İkinci devre eğitimlerini yeni bitirdik. Şu anda burada bulunan erkek arkadaşlar eğitim devresini anlatan broşürü kaleme alacak. İlk eğitim devresi 2002 yılının ilk günlerinde başladı ve yaklaşık 11 ay sürdü. Özgür Kadın Akademisi bünyesinde yapılan bu eğitime 15 erkek arkadaş katılmıştı. Erkekler, kadınlarla birlikte eğitim gördü. Bu eğitimin özelliği; tarihte ilk kez tamamen kadınların oluşturduğu bir ortamda, kadın bakış açısı ile yapılmasıydı. Dersler açısından diğer eğitimlerden çok farklı değildi; ama ortam oldukça farklıydı. Günün 24 saati eğitim niteliğindeydi. Her adım, her diyalog ve her davranış bir eğitim konusuydu.

Erkekler, en başta azınlık psikoloji yaşadılar ve daha önceleri bulundukları mangalarda azınlık durumundaki kadın yoldaşlarının halini daha iyi anladılar. Bir de erkekler, eğitim devresi boyunca kendilerinin de kadın çoğunluğu tarafından ezileceğini düşündü; ama bu durum asla olmadı.

Eğitim, erkeklerin yan yana yaşadıkları kadını aslında tanımadıklarını ortaya çıkardı. İlişkilerde çok sosyal olduğunu iddia eden erkekler bile kadına ne denli yabancı olduklarını itiraf etti. Erkekler, kadının özellikle paylaşım konusunda kendilerinden daha ileride olduğunu bizzat kendi gözleriyle gördü. Kadının örgütsel, yönetimsel ve kendi kurtuluş ideolojisine hakimiyet açısından ne denli gelişkin hale geldiği, erkekler tarafından farkına varıldı.

“Sonra…”

  • Sonra ikinci devre eğitimlerini bu yıl yaptık ve yeni bitirdik. Erkek arkadaşların bu eğitimlere katılma isteği önceleri meraktan idi. Şimdi eğitime katılan erkek arkadaşların döndükleri birimlerde anlattıkları ve girdikleri yeni davranış biçimleri yüzünden eğitime olan ilgi olağanüstü yükseldi ve daha bilinçli bir tercih haline geldi. Ama başka sorunlar çıkacağa benziyor…

“Sorunlar mı, nasıl bir şey bu?”

  • Buradaki eğitim devresinden geçen erkekler, geri gittikleri birimlerde kendi hemcinslerinden çok, kadın arkadaşlarla anlaşabilir; daha iyi diyalog kurabilir olmuş. Bu da diğer erkek arkadaşların tepkisine neden oluyormuş. Neyse onları da eğitime alırız; olur biter…

Etiketlendi:, , , ,

2 thoughts on “PKK WEB SİTESİ “SEROKATİ” : Hüseyin AYKOL : Komutana Ayrıcalık Yok

  1. Ahmet YILMAZ (@saltuk1987) Temmuz 23, 2015, 7:49 am Reply

    ulan hepinizi yakmak lazım

  2. Ahmet YILMAZ (@saltuk1987) Temmuz 23, 2015, 7:50 am Reply

    gencecik aslanlar allah rahmet eylesin…

Bir Cevap Yazın

YÜKSEK STRATEJİ

strateji, istihbarat, güvenlik, politika, jeo-politik, mizah, terör, araştırma, teknoloji

Fight "Gang Stalking"

Expose illegal stalking by corrupt law enforcement personnel

İSTİHBARAT ALANI

Sınırsız, Seçkin, Sansürsüz, Kemalist Haber Blogu

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

