PKK SEMPATİZANI SANATÇI /// ROJİN : Akıllı insan risk alır

Çözüm sürecine tam destek veren Rojin, neden akil heyette yer almadığını AKŞAM’a açıkladı: Hayatım boyunca risk aldım. Akıllı insan risk alandır. Benim aklıma güvenmediler

Kürtçe müziğin önemli isimlerinden Rojin, "Herkes neden akil değilsin diye soruyor. Ben hayatım boyunca risk aldım. Akıllı insan risk alan insandır, benim aklıma güvenmediler" dedi. Başbakan Erdoğan’ın çok riskli bir durumu, zekice yönettiğini belirten Rojin, çözüm sürecinden Fazıl Say ve Ergenekon’a pekçok konuda samimi açıklamalarda bulundu:

– Akil insanlara yönelik protestolarla ilgili ne düşünüyorsunuz?

BARIŞTAN, kardeşlikten yana olmak lazım. Savaş çığırtkanlığı yapmanın anlamı yok. Savaştan bir şey kazanmadık ki.
Ne oldu? Ne oluyor? Hiç!

– Size akiller heyetinde yer almanız için teklif geldi mi?

YOK, bizim akilimiz uymuyor! (gülüyor)… Herkes neden akil değilsin diye soruyor. Ben hayatım boyunca risk aldım. Akıllı insan risk alan insandır, benim aklıma güvenmediler… Barış için canımı koydum ortaya. Ağır bedeller ödedim… Yeter ki barış olsun. Görev sürem dolmak üzere galiba. Barış olsun, sonra serbestim.

– PKK çekilme tarihini açıkladı…

KANIN durması çok kıymetli. Ancak kavganın nedenini çözmek lazım. Tam demokrasi olursa yeniden savaş ortamı oluşmaz. Ben çok mutluyum; silahların ortadan kalkması, sorunu konuşarak çözmek muhteşem bir şey. Ama bu rüyadan uyanmak istemiyorum.

– Bülent Ersoy, Orhan Gencebay’a "Akıllı seçilmişsiniz, bizim gibi aptallarla işin olmaz artık" dedi…

Yok, ben önce amaçlarını bilmiyordum akil insanların. İsmail Beşikçi olmalı, Tarık Ziya olmalı diye düşünüyorum. Çok önemli değil ya, bu sorunu aşalım da önemli olan o.

– TarIk Akan, Levent Kırca, Fazıl Say gibi sanatçılar farklı düşünüyor…

Beyİn cerrahına göz ameliyatı yaptıramazsın! Bu işten anlayacak, içi yanmış olacak. Acısını çekmediğin bir şeyin kahramanı olamazsın… Acısını çekmeden böyle gelip, gündem, gazeteler falan gelip geçiyor yani…

– MHP liderinin akillere yönelik eleştirilerini nasıl yorumluyorsunuz?

ÇOK sert. Peki, bir çare sunsun çözüm için. Savaşın dışında bir alternatif sunsun. Onu yapalım. İnsanlara saldırmak, linç etmek, bunlar ucuz şeyler.

– Aktif siyaset düşünceniz var mı?

AMAN aman, hiç işim olmaz. Şarkı söylemek çok masum, güzel bir şey.

– FazIl Say hakkındaki hapis cezasına ne diyorsunuz?

DÜŞÜNCEDEN yargılamamak gerek. İnsanlar fikrini söyleyebilmeli, herkes senin gibi düşünmek zorunda değil. Fazıl Say’ı her şeyiyle onaylamasam da yanlışa yanlışla cevap verilmemeli.

– Silivri’deki yargılamalar peki…

ÇOK haksız yere de yargılamalar var. Tabii ki darbe girişiminde bulunanlar bu ülkeye büyük acılar çektirdi… Bir de dava sonuçlanmadan 5 yıl hapis yatanlar var. Sonuçta suçsuz bulunsa o 5 yılı kim geri verecek?

Etiketlendi:, , , , , ,

Bir Cevap Yazın

YÜKSEK STRATEJİ

strateji, istihbarat, güvenlik, politika, jeo-politik, mizah, terör, araştırma, teknoloji

Fight "Gang Stalking"

Expose illegal stalking by corrupt law enforcement personnel

İSTİHBARAT ALANI

Sınırsız, Seçkin, Sansürsüz, Kemalist Haber Blogu

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

