YANDAŞ MEDYA /// Bayram Coşkun : BOP bitmiş, GODKA olmuş !

Duydunuz mu!

Başbakan Erdoğan BOP diye bir şey kalmadı dedi.

Bildiğiniz gibi ABDnin Büyük Ortadoğu Projesinde Eş Başkanlık görevi üstlenmiş bir başbakanımız var.

Bu bir iftira değil, itiraf!

Sayın Erdoğan 4 Mart 2006da yapılan AKP Bayrampaşa ilçe kongresinde aynen şöyle söylüyor; Türkiyenin Ortadoğuda bir görevi var, nedir o görev? Biz geniş Ortadoğu ve Kuzey Afrika Projesinin eş başkanlarından bir tanesiyiz. Bu görevi yapıyoruz.

Erdoğan böyle söylüyor.

***

Peki BOP ne?

Onu da ABD eski Dışişleri Bakanı Condelizza Rice (7 Ağustos 2003) Washington Post gazetesinde yayınlanan Ortadoğuyu Dönüştürmek başlıklı yazısında şöyle açıklıyor:

Fastan Basra körfezine kadar Ortadoğuda bulunan 22 devletin rejim, sınır ve haritaları değiştirilecektir.

Aralarında Türkiyenin de bulunduğu projenin hedefleri de şöyle sıralanıyordu:

1- Orta Doğunun kontrolünü ele geçirmek.

2- İsrailin güvenliğini garanti altına almak.

3- Zengin petrol ve doğalgaz kaynaklarının denetimini sağlamak.

4- Rusya, Çin ve Japonyayı bölgedeki ekonomik zenginliklerden uzak tutarak, rekabette öne geçmek.

5- Var olduğunu iddia edilen İslâmi terörü bitirmek…

***

Evet… BOP bu!

Kısaca İslam dünyasının talanı…

Tekrar edelim bu projenin eş başkanı Başbakan Erdoğan.

Sizce Erdoğanın Ricenin açıklamalarından haberdar olmaması mümkün mü?

Değil elbette.

Zira Erdoğan BOP eş başkanıyım açıklamasını Ricenin az önce aktardığımız yazısından tam 3 yıl sonra yapıyor.

***

Şimdi gelelim bugüne.

AKP Grup toplantısında konuşan Erdoğan, Ortada BOP diye bir şey kalmadı. Büyük Ortadoğu projesinin başlamasıyla bitişi bir olmuştur. İtalya Türkiye ve Yemen sacayağıydı. Üçünün de çalışma alanları farklıydı. Bunlar dönemsel olarak yapılacak işler. Zaten artık böyle bir şey kalmadı dedi.

***

Neymiş efendim, BOPun başlamasıyla bitişi bir olmuş…

Tekrar edelim, Ricenin BOP açıklamasıyla sayın Erdoğanın BOPta eş başkanız açıklamasının arasında tam 3 yıl var. 3 yıl da yetmiyor!

***

Erdoğan bu sefer 13 Ocak 2009 tarihinde yapılan AKP Grup toplantısında şu konuşmayı yapıyor; Büyük Orta Doğu Projesinin amaçları ve Türkiyenin üstlendiği görev bellidir. BOP, Orta Doğuda barışı sağlamak için kurulmuştur ve bölgenin ekonomik kalkınmasına, özgürlüğüne, kadın haklarına yönelik iyileştirmeleri hedeflemektedir. BOP çerçevesinde Türkiye de Eş Başkanlık görevini üstlenmiştir.

Tarih bu sefer 2009. BOP da devam ediyor, Erdoğanın eş başkanlığı da. Etti mi size 6 yıl!

Yani ortada Sayın Erdoğanın söylediği gibi başlamasıyla bitmesi bir olmuş bir proje söz konusu değil.

***

Sayın Erdoğanın BOP bir barış projesidir sözlerine de dikkat çekmek isterim.

BOP kapsamında Afganistan ve Irak işgal edildi. Bu iki ülkede milyonlarca müslüman katledildi. İşkenceler, tecavüzler zirveye çıktı, camiler, türbeler yerle bir edildi.
Bu iki ülke yetmedi, BOP Arap Baharı altında Tunus, Mısır ve Libyanın da üzerinden silindir gibi geçti.

Şimdi sıra Suriyede… 2 yıldan bu yana ABDnin çakma mücahitleri kan döküyor.

İşte BOP bu! Peki ey Erdoğan bu nasıl bir barış projesi? İkinci bir soru soralım.

Ey Erdoğan diyelim ki BOP bitti. Peki sen hangi yasal dayanakla bu projede eş başkanlık görevi üstlendin. Mesela ortada bir Meclis onayı, Bakanlar kurulu onayı var mıdır? Türkiye Cumhuriyeti başbakanının bir ABD projesinde Eş başkan olması yasal mıdır, ahlaki midir?

***

Yazımızı Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlunun açıklamalarıyla bitirelim.

ABDnin tepkiler üzerine projeyi daha yaygın bir proje haline getirdiğini, bunun ayaklarından birinin de Demokrasi Yardım Grubu olduğunu, Türkiye, Yemen ve İtalyanın bu projeyi üstlendiğini anlatan Davutoğlu bir başka açıklamasında ise Büyük Orta Doğu Projesi ile kastedilenin, Genel Orta Doğu ve Kuzey Afrika (GODKA) girişimi olduğu anlaşılmaktadır. GODKA girişimi bölgede barış, istikrar, sürdürülebilir kalkınma ve ekonomik refahı amaçlayan bir dönüşüm önerisi olarak ortaya çıkmıştır diyor.

Yani BOP, GODKA olmuş!

Etiketlendi:, , , ,

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

YÜKSEK STRATEJİ

strateji, istihbarat, güvenlik, politika, jeo-politik, mizah, terör, araştırma, teknoloji

Fight "Gang Stalking"

Expose illegal stalking by corrupt law enforcement personnel

İSTİHBARAT ALANI

Sınırsız, Seçkin, Sansürsüz, Kemalist Haber Blogu

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

%d blogcu bunu beğendi: